Kilpailu on päättynyt. Kiitos kaikille osallistujille!

Palkinnot

Peruskoulun yläluokat

1. Noin viikon nuorisopurjehdus kuunari Helenalla Itämerellä palkittavalle ja hänen kaverilleen siirtymämatkoineen + mainiot matkavarusteet + Joutsenen jäljillä -kirja + 50,00 € käyttörahaa
  2. Elämysluokkaretki palkittavan koko luokalle merivoimien komentajan vieraaksi mielenkiintoisine ohjelmineen
  3. Elämysmatka palkittavalle ja hänen kaverilleen merivartiostoon, jonka toimintaan tutustutaan maalla, merellä ja ilmassa sekä tutustuminen luotsaustoimintaan paikan päällä.
  4. Silja Linen laaturisteily Helsinki-Tukholma-Helsinki 1-4 hengelle aterioineen
  5. Eckerö Linen hieno hotellimatka Tallinnaan 2 hengelle

Lukiot ja toisen asteen ammatilliset oppilaitokset

1. Noin kahden viikon seikkailupurjehdus kuunari Helenalla Karibianmerellä lentomatkoineen + mainiot matkavarusteet + Joutsenen jäljillä -kirja + 150,00 € käyttörahaa
  2. Elämysmatka merentutkimusalus Arandalla (2-3 vrk) palkittavalle ja hänen kaverilleen
  3. Elämysmatka jäänmurtajalla tositoimissa (2-3 vrk) palkittavalle ja hänen kaverilleen
  5. Mielenkiintoinen Saksanristeily Finnlinesin upealla matkustajarahtialuksella ylöspitoineen

Opettajat

Sarjojen voittajien opettajat palkitaan upealla Ultima Thule-teoksella

Kaikkien kilpailuun kirjoituksia lähettäneiden opettajien kesken arvotaan

• Silja Linen laaturisteily Helsinki-Tukholma-Helsinki 1-4 hengelle aterioineen
  • Eckerö Linen hieno hotellimatka Tallinnaan 2 hengelle + liput oopperaan

Palkinto matkojen ajankohdasta ja muista yksityiskohdista sovitaan palkinnonsaajien kanssa erikseen.

Seikkailupurjehdus kuunari Helenalla

25.1.-9.2.2008 matka reitillä Cancun (Mexico) – Havanna (Kuuba) – Vera Cruz (Mexico)

Mikäli kuunari Helenan purjehdukset eivät sovi palkittavan aikatauluihin, voi hän valita vaihtoehtoehtoisesti Karibian purjehduksen Suomen Purjelaivasäätiön operoimalla Midnight Sun - purjealuksella esimerkiksi seuraavilla

• 20.1.-2.2.2008 matka reitillä Martinique – Dominica – Guadeloupe
  • 3.-16.2.2008 matka reitillä Guadeloupe – St. Luca – Martinique
  • 17.-28.2.2008 matka reitillä Martinique – Antigua – Sant Maarten

Ensi kesän Itämeren nuorisopurjehdusten aikataulut selviät myöhemmin.

Elämysmatkat pyritään järjestämään palkinnonsaajien aikataulutoivomukset huomioon ottaen muistaen kuitenkin, että jäänmurtajat voivat olla tositoimissa vain talvisaikaan!

Lisäksi kilpailussa jaetaan hienoja tunnustus- ja osallistumispalkintoja. Palkintona on mm. lukuisia kappaleita merialojen huipputeoksia kuten Ultima Thule, Mare Balticum, Joutsenen jäljillä jne. Kannattaa käydä myöhemminkin kurkistamassa mitä palkintoarkusta löytyy!

Palkitsemisessa mukana ovat Aker Yards, Eckerö Line, Finnlines, John Nurmisen Säätiö, Kalmar Industries, Kilroy, Luotsausliikelaitos, Merenkulkulaitos, Merentutkimuslaitos, Merimiespalvelutoimisto, Merivoimat, Neste Oil/Shipping, Rajavartiolaitos, Rettig Group/Bore, Satamaoperaattorit, Silja Line, Suomen Satamaliitto, Suomen Varustamoyhdistys, Wärtsilä